Sıfır cip ‘arızalı’; 4.5 yıl sonra ‘iade’ kararı
TRABZON’da satın aldığı sıfır kilometre cipin elektronik arızası nedeniyle satıcı firmaya dava açan Sabri Kızıltan, 4,5 yıl süren hukuk mücadelesini kazandı. İstenen bilirkişi raporunu inceleyen mahkeme, ‘kusurlu’ olduğu tespit edilen aracın ‘güncel fiyatı’ ile iade edilmesine karar verdi. Kızıltan, “Türk adaletine güvenin. Bizim davamız emsal teşkil etmiş olabilir” dedi.
Ortahisar ilçesinde oturan Sabri Kızıltan, 5 yıl önce sıfır kilometre jip satın aldı. Cipin elektronik göstergesinde ikaz ışıklarının sürekli yandığını fark eden Kızıltan, durumu yetkili servise iletti. İkaz ışıklarının yanı sıra şanzıman aksanı ve park konum sensörünün arızalı olduğunu ve çarpışma önleyicinin devre dışı kaldığını öğrenen Kızıltan, arızanın tamiri veya değiştirilmesi ile ilgili yetkili servisten olumsuz yanıt alınca mahkemeye başvurdu. Trabzon Tüketici Mahkemesi’nde satıcı firma aleyhine açılan davada; Karadeniz Teknik Üniversitesi’nden 6 mühendis akademisyenden oluşan uzman heyet araçta teknik inceleme yaptı. Heyet, test sürüşlerinin ardından davacıyı haklı bularak, araçta bulunan arızaların sürüş güvenliğini tehlikeye atabilecek nitelikte olduğuna dair tutanak tuttu. İstenen bilirkişi raporunu inceleyen mahkeme, ‘kusurlu’ olduğu tespit edilen aracın ‘güncel fiyatı’ ile iade edilmesine karar verdi. Temyiz mahkemesi de kararı onadı. 4.5 yıllık avukatlık uygulamasını kazanan Kızıltan’a cari tutarı ödendi.
Davanın 4,5 yıl sürdüğünü belirten Sabri Kızıltan, “Maliyeti şu an milyonları bulan bu aracın ilk kullanımda çeşitli arızalar verdiğini anladık ve yetkili servise başvurduk. Bayi arızayı kabul etmedi. ve yasal süreci başlattık.Bilirkişi heyet,aracın üretimden kalktığını ve elektronik arıza olduğunu belirledi.Daha sonra mahkeme hakkımızdan feragat edip güncel fiyatı ile iademize karar verdi.Araçta beyin arızası vardı. Şanzıman aksı kırıldı, çarpışma önleme devre dışı kaldı. Park konum sensörleri bozuldu ve daha birçok özelliği etkiledi. “Elektronik bir arıza olduğunda, aracın içinde sensör bulunan tüm ekipmanları bozuldu. Aynı aracın Avrupa ve Amerika’da da aynı arızalardan dolayı geri çağrıldığını öğrendik” dedi.
Türk adaletine güvenilmesi gerektiğini ifade eden Kızıltan, “Bazı zorluklarla karşılaştık. Bunun sonucunda can güvenliğimiz tehlikeye girdi. 5 yıl bu aracı kullanmak zorunda kaldık. İnsanlar ‘Kullanıcının canı istiyor’ diye soruyor. Avrupa’da değerli, Türkiye’de değil mi?’ “Araçta benzer arızaları bu şekilde yaşayan tüketicilere naçizane tavsiyemiz gibi, aracının garantisi bitse bile dava açma hakları var. Türk adaletine inanın. Davamız muhtemelen emsal teşkil etti. Farklı kullanıcıların dava süreçleri bu nedenle daha kısa sürebilir” dedi.