Ekonomi

Türkiye’nin bakliyat ihracatı ocak ayında yüzde 5,4 artarak 1,03 milyar dolara ulaştı

Türkiye Gıda İhracatçıları Birliği’nden (TGİ) yapılan açıklamaya göre, Ocak ayında 1,1 milyon ton ihracat gerçekleştiren sektörün ihracat gelirleri geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5,4 artış göstererek, Türkiye’nin toplam tarım ihracatı içindeki payı yüzde 33’e ulaştı. .

Hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve ürünleri sektörlerinde en çok ihracat yapan iller İstanbul, Gaziantep ve Mersin olurken, en çok ihracat yapan ülkeler ise Irak, ABD ve Suriye oldu.

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri Meclis Başkanı Ahmet Tiryakioğlu, durgunluk beklentileri, bölgesel savaşlar, iklim krizi ve maliyet artışlarının getirdiği çeşitli risklere rağmen küresel gıda sektörünün 2024 yılına umutlu başladığını belirtti.

Tiryakioğlu, “Tarımsal girdi maliyetleri artmış olsa da parasal sıkılaştırma programlarının getirdiği talep daralması nedeniyle küresel gıda fiyatları bir süre daha sakin kalabilir. Bu noktada önemli olan devletlerin tarımsal üreticilere verdiği desteklerin devam etmesidir. Üretici fiyatlarındaki artışın dengelenmesi ve enflasyonla mücadele için.” sözlerini kullandı.

Avrupa genelinde devam eden çiftçi hareketlerinin arkasında bu yönde taleplerin bulunduğunun altını çizen Tiryakioğlu, Ortadoğu’daki çatışmaların etkisinin ne kadar süreceğinin bilinmediği bir ortamda kritik konulardan birinin tarımsal üretim olacağına dikkat çekti. Petrol ve lojistik süreçleri.

Tiryakioğlu, “Ülkemizde geçen yıl Toprak Mahsulleri Ofisi’nin alımları 13 milyon tonu, Tarım ve Orman Bakanlığı’nın tarımsal destek ödemeleri ise 63 milyar lirayı aştı. Bu süreçte kamu kaynaklarımız üretimi desteklemek için kullanıldı. ” değerlendirmesini yaptı.

Gıda ihracatçıları için şu anda en önemli konulardan birinin finansmana erişim olduğunu belirten Tiryakioğlu, şöyle konuştu:

“Bu noktada Eximbank’ın 50 milyar dolarlık destek vaadi, son dönemde finansman maliyetleri artan ihracatçılarımıza güven verdi. Getiri açısından oldukça verimli geçen bir yılda yurt içindeki bu gelişmeler, 2024’e büyük hedeflerle başlamamızı sağladı. Türkiye’nin en büyük şirketleri temel gıda alanı üye oldu Farklı bölgelerden 6 ihracatçı birliği tarafından oluşturuldu.

Hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve ürünleri branşının faaliyet alanı geniş ve güçlü olduğundan derneklerimizin çatısı altında uluslararası ölçekte rekabet eden çok büyük markalar bulunmaktadır. Her işletmemiz kendi alanında ses getiren pazarlama faaliyetleri yürütüyor ancak kişisel faaliyetler segmentin ortak algısına istediğimiz kadar katkı sağlayamıyor. 6 ihracatçı birliğimizin işbirliği, Türkiye’nin dünyanın önde gelen gıda ihracatçılarından biri olarak tanınması yolunda çok önemli bir adım oldu. Bu ay Türk Gıda İhracatçıları markasıyla Dubai’deki Gulfood fuarında olacağız. “Burada potansiyel müşterilerimize yönelik düzenleyeceğimiz tanıtım faaliyetleriyle Orta Doğu pazarında Türk malı algısına büyük katkı sağlayacağız.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu